lördag 10 januari 2009

back in business

Är tillbaka i Uppsala efter ett välbehövligt juluppehåll som spenderades med familjen och vännerna. Här lyser snön med sin frånvaro (varför blir jag förvånad??). Nåväl, man kan inte få allt här i livet. Apropå det här med bloggandet förresten. Ni som läste min förra blogg vet ju att det var sjukt längesen jag bloggade, så därför tänkte jag att jag äntligen skulle få tummen ur och börja blogga igen (så får vi se hur länge det håller den här gången). Innehållet kommer nog skifta en hel del, men jag gissar att det kommer bli lite mindre politiskt den här rundan. En blandning av vardagliga spörsmål, musik, film, träning och så lite samhällskritik. Och så lite filosoferande i sann Mixter-anda förstås...

Jag har inte mitt seminarium förrän på torsdag, så det lär finnas lite dötid att slå ihjäl innan dess. Ska dock hinna förbereda en opponering på ett pm, vilket inte bör ta alltför lång tid. Sen så vore det inte en alltför dum idé att börja läsa böckerna inför nästa kurs, men vi får väl se hur det blir med den saken.

För övrigt tycker jag att Israels krig mot Palestina börjar anta nästintill perversa proportioner. Gaza är en krigszon där civilbefolkningen saknar grundläggande förnödenheter, där det saknas infrastruktur och där sjukhusen varken kan eller hinner ta hand om alla skadade. Omvärlden måste snarast REAGERA och AGERA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar